KostX
                   
                   
                   
                  Joined: 19 Sep 2012 
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                  Could u tell me, please. How to change output file format within source file?
 
Is this even possable? I've tried to use 'format ZOM' directive, doesn't work (causes compile error).
 
The problem is this: when I compile the file, I've '.bin' file. I want to describe data in file which after compile has '.zom' extention. 
 
Here's code (contants data array only, no code):
     ;format 'ZOM'
include 'OpenGL\opengl_const.inc'
include 'OpenGL\opengl_macros.inc'
HeaderSize = pMeshFile - Header
FileSize   = EndOfFile - Header
     Header:
          ; File ID and submeshes count
          dd  'ZOM'                ; FileID
          dd  2                    ; Count of submeshes
          ; Submesh 1 descriptor
          db  'Cube',         0    ; Submesh name
          dd  GL_QUADS             ; Mesh consists of quads
          db  'Texture1.bmp', 0    ; Has texture, overwise this parameter is zero.
          dd  4*6                  ; Count of mesh consistens
          dd  pMeshFile            ; Offset to mesh data (Submesh address within ZOM file)
          ; Submesh 2 descriptor
          db  'Quad',         0    ; Submesh name
          dd  GL_QUADS             ; Mesh consists of quads
          db  'Texture2.bmp', 0    ; Has texture, overwise this parameter is zero.
          dd  4*1                  ; Count of mesh consistens
          dd  pQuad                ; Offset to mesh data (Submesh address within ZOM file)
     pMeshFile:
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0,-1.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   0.0, 0.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0,-1.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0,-1.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0,-1.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd  -1.0, 1.0            ; Texture
          dd   0.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 1.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
          dd  -1.0, 1.0            ; Texture
          dd   0.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 1.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   0.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 1.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   0.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 1.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   0.0, 0.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.5, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0,-1.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.5, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0,-1.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.5, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0,-1.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.5, 0.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0,-1.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 0.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd  -1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0,-1.0       ; Verticle
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd  -1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd  -1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   0.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd  -1.0, 0.0, 0.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0,-1.0       ; Verticle
     pQuad:
          dd  -1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd  -1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0,-1.0            ; Texture
          dd   1.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd   1.0,-1.0, 1.0       ; Verticle
          dd   1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   1.0, 1.0, 1.0       ; Normal
          dd   1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
          dd  -1.0, 1.0            ; Texture
          dd   1.0, 1.0, 1.0, 1.0  ; Color
          dd   0.0, 0.0, 1.0       ; Normal
          dd  -1.0, 1.0, 1.0       ; Verticle
     EndOfFile:      
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