KostX
Joined: 19 Sep 2012
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Could u tell me, please. How to change output file format within source file?
Is this even possable? I've tried to use 'format ZOM' directive, doesn't work (causes compile error).
The problem is this: when I compile the file, I've '.bin' file. I want to describe data in file which after compile has '.zom' extention.
Here's code (contants data array only, no code):
;format 'ZOM'
include 'OpenGL\opengl_const.inc'
include 'OpenGL\opengl_macros.inc'
HeaderSize = pMeshFile - Header
FileSize = EndOfFile - Header
Header:
; File ID and submeshes count
dd 'ZOM' ; FileID
dd 2 ; Count of submeshes
; Submesh 1 descriptor
db 'Cube', 0 ; Submesh name
dd GL_QUADS ; Mesh consists of quads
db 'Texture1.bmp', 0 ; Has texture, overwise this parameter is zero.
dd 4*6 ; Count of mesh consistens
dd pMeshFile ; Offset to mesh data (Submesh address within ZOM file)
; Submesh 2 descriptor
db 'Quad', 0 ; Submesh name
dd GL_QUADS ; Mesh consists of quads
db 'Texture2.bmp', 0 ; Has texture, overwise this parameter is zero.
dd 4*1 ; Count of mesh consistens
dd pQuad ; Offset to mesh data (Submesh address within ZOM file)
pMeshFile:
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0,-1.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd 0.0, 0.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0,-1.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0,-1.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0,-1.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd -1.0, 1.0 ; Texture
dd 0.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 1.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
dd -1.0, 1.0 ; Texture
dd 0.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 1.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 0.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 1.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 0.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 1.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
dd 0.0, 0.0 ; Texture
dd 1.0, 0.5, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0,-1.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.5, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0,-1.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.5, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0,-1.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.5, 0.0, 1.0 ; Color
dd 0.0,-1.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 0.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd -1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0,-1.0 ; Verticle
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd -1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd -1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 0.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd -1.0, 0.0, 0.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0,-1.0 ; Verticle
pQuad:
dd -1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd -1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0,-1.0 ; Texture
dd 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd 1.0,-1.0, 1.0 ; Verticle
dd 1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 1.0, 1.0, 1.0 ; Normal
dd 1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
dd -1.0, 1.0 ; Texture
dd 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ; Color
dd 0.0, 0.0, 1.0 ; Normal
dd -1.0, 1.0, 1.0 ; Verticle
EndOfFile:
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